Sunday, August 31, 2008

Dragon Fruit Tea - 龙果保健茶




Dragon Fruit Tea - 果保健茶


The nutritious components of Dragon Fruit have curative and preventive properties,

it reduces cholesterol, and it helps in the assimilation of nutrients to regulate the levels of glucose in the blood. It also reduces plaque formation in the veins and arteries improving circulation.

Dragon Fruit edible shoot/stem rich with water soluble fiber that helps to assists weight loss, lower glucose; lubricate the intestines, preventive colorectal carcinomo.

Most remarkably, the medicinal qualities of the fruit range from alleviating common stomach problems to its recommendation for diabetics and persons with endoclinic problems.

Function: helps in; Detoxification , digestion ,reduce high blood pressure & glucose level, prevent colon cancer!

Ingredients: Dried Dragon Stem , Dried dragon flower, Licorice process with special formulation.

Direction : Consume 2 sachets/days

火龙果果实、花、枝、根均可食用并具疗效,果、花、蕾、枝、芽、气根均是上等蔬菜,可煲汤、烹食或小炒。火龙果含有一般植物少有的植物白蛋白和花青素、黄酮 类、皂甙、葡萄糖、生物碱等珍贵营养物质,有清热解毒、消炎祛病、行气活血、健胃补脾、通便润肠、抗氧化、抗衰老等功效,常食可美白皮肤、增强人体免疫 力,对心脑血管疾病和糖尿病、恶性肿瘤等有较好的防治作用。

火龙果枝作为景天酸代谢的植物主体,含有足够量的黏液和花青素以及大量营养物质,根据国家农业部食品质量监督检测测试中心分析测试中心生化试验室于200592日对火龙果枝的检测结果,每100克枝肉中,含总氨基酸 457.4毫克,其中游离氨基酸 56.54毫克,总黄酮 14.3毫克,槲皮素 0.52毫克,山柰素 2.24毫克,多糖 5.21%,维生素A3.2微克;维生素E1.74毫克,SOD活力84000U,并含有其它效用惊人、含量高丰的营养和治疗元素,其中含钾高达 51.4毫克,这些都和您的健康与美丽息息相关。

经常食用火龙果材料非常有利于您的健康。龙果作为仙人掌家族的一分子,具有降血糖、降血脂、糖尿病,降血压等功效,消除胆固醇、脂肪和糖分。是"人体内的清道夫"

果每100克鲜茎中含有矿物质0.9克,蛋白质1.3克,纤维素6.7克,钙20.4毫克,磷17毫克,铁2.6毫克,并含有多种维生素和氨基酸.果茎的汁对肿瘤的生长,病毒及免疫反映抑止等病症.

火龙果花朵奇大,除极具观赏价值外,食用不仅美味而且保健功效卓著。其花粉、花青素含量高丰,并具有高营养、低热量、低脂肪,富含维生素和氨基酸等特点。火龙果干花止咳清火,明目、降压效用显着.

龙果花富含17种氨基酸, 龙果花富含4种维生素, 龙果花富含8种微量元素, 龙果花富含多种有机酸和丰富的水溶性膳食纤维,火龙果花还含有一般植物少有的质地最优良的植物白蛋白及花青素、黄酮类、皂苷、葡萄糖、生物碱等珍贵营养 药用成分, 龙果花被营养学家誉为:营养库、医药库、保健库。 龙果花对瘦身、滋阴壮阳、健胃补脾、通便润肠、增强人体免疫力等有的功效 .

Secara amnya, pakar sependapat dan mengakui buah naga kaya dengan potasium, ferum, protein, serat, sodium dan kalsium yang baik untuk kesihatan berbanding buah-buahan lain yang diimport.Mengikut penyelidikan buah naga merah,, cukup kaya dengan pelbagai zat vitamin dan mineral yang boleh membantu meningkatkan daya tahan dan mengurangkan metabolisma dalam badan manusia.



Bunga naga mempunyai kadar debunga yang tinggi kerana tempoh ia mekar penuh terlalu singkat, sekali gus menyebabkan lebah dan serangga lain tidak sempat mengambil debunganya secara penuh berbanding bunga lain yang mekar berbulan-bulan.

Dahan pokok buah naga yang terbukti berkesan untuk membuang toksik dalam badan dan mencuci perut.


Di Amerika Selatan, dahan buah naga dihancurkan dan diperam untuk dijadikan makanan ternakan seperti lembu dan kambing. Ia terbukti mampu meningkatkan kadar susu, selain kualiti ternakan berkenaan.


Buah Naga Merah ini cukup kaya dengan pelbagai zat vitamin dan mineral yang boleh membantu meningkatkan daya tahan dan mengurangkan metabolisma badan.

Mengikut kajian;ianya amat baik untuk system penghadaman dan peredaran darah dan memberi tindakbalas yang memberangsangkan untuk mengurangkan tekanan emosi dan meneuteralkan toksik dalam darah. Buah ini boleh mencegah kanser usus darah dan juga mencegah kolesterol darah malahan juga dapat menurunkan kadar lemak badan.

Mengikut kajian Prof.Dr. Yusuf Mizrahi dan Prof.Dr.Avinoam Nerd dari Ben Gurion University,Israel,dalam “ Cacti as crops “di Horticultural Review 18 ( 1997 ):291-320.

Nopalis ialah pucuk tunas pokok kaktus yang dapat menurunkan kadar gula darah pada penderita diabetes yang tidak bergantung pada insulin.


Teh Buah Naga fungsi: Menyahtoksik,mencegah sembelit serta menyeimbangkan tekanan darah, menjaga kesihatan mata dan mengawet muda.

No comments: